dinsdag 29 januari 2013

Wat we nog zoal maakten deel 2: Jurkjes

Het eerste kleedje wat ik maakte kwam uit de Knippie 6/2012. Niet het gemakkelijkste om mee te beginnen maar ik hou wel van een uitdaging. Eigenlijk ziet het er alleen op de foto mooi uit, maar ik leerde wel: een blinde rits zetten, zakjes maken, hoe een kleedje te assembleren en plooikes maken. Jammer dat ik er mijn mooi Petit Pan stof van Bambiblauw voor verkwanseld heb maar ik knip er nog wel eens een paar rokskes voor Hanne uit :-). 


Dan toch maar eens geprobeerd met een simpeler modelleke. Op deze blog vond ik een gratis patroontje voor een simpel A-lijnkleedje voor Hanne. Ik maakte zelf een plooike vanvoor en omdat ik toen nog geen knoopsgaten kon maken stak ik er een blinde rits in. Die rits, daar heb ik tranen voor gelaten, het heeft 3u geduurd voor het ding erin zat. Maar uiteindelijk wel gelukt en trots op het resultaat. Ook dit prachtige stof van Petit Pan komt van Bambiblauw. 

Ik had in december al een mooi kleedje gekocht uit de zomercollectie van Petit Filou en vond het zo mooi dat ik het overgetekend heb en een winterversie gemaakt heb voor Hanne. Het stofje herkent u nog wel van het strikrokje van Julie en komt van de Stoffenfee. Hier heb ik mijn knoopsgatenfobie maar voor aan de kant gezet want na het blinderitsendebacle van het vorige kleedje had ik er even geen zin meer in. 


En omdat ik nog een uitdaging nodig had en helemaal verliefd was op het patroontje maakte ik de "Birthday Party dress" van Oliver+S. Patroon en stof komen van bij de Stoffenkamer. Niet het gemakkelijkste maar ook weer zo schoooooon!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten