dinsdag 29 januari 2013

Wat we nog zoal maakten deel 1: Rokjes




Het begon allemaal met dit rokske van Madam ZsaZsa voor Hanne waarna al snel het plooirokje van dezelfde dame volgde. Bij dit rokje leerde ik met veel gevloek een gewone rits inzetten en biais naaien ook naar voorbeeld van de Madam :-) (De stofjes zijn beide van Bambiblauw)

Natuurlijk vond Julie dat allemaal niet erg eerlijk en wou ook rokjes van de hand van mama. Het eerste wat ik maakte was een Kwart - rimpel - rokje van Ienemiene. En ook het zwierige rokje is gebaseerd op deze handleiding. Hier leerde ik knoopsgaten stikken en knoopsgatenelastiek bevestigen. (Stoffen komen van bij Modestoffen Stals in Stramproy)







Julie vroeg ook een "deftig" rokske (met plooikes). Ook weer bij Ienemiene zag ik een mooi modelletje, maar ook bij haar zag ik een mooie versie van dit rokje passeren. Het heet Tammy en komt uit de Ottobre 6/2008. Maatje 128 was nog te breed, hoewel Julie normaal een 134 heeft. Maar we hebben het een beetje ingenomen en nu gaat het wel. Het stofje komt van Mercerie Sonja en is gewoon donkerblauw stevig katoen.

Met twee dametjes in huis kon ik natuurlijk niet anders dan het boek "Allemaal rokjes" van Madam ZsaZsa kopen. Uit dit boek komen de volgende 2 rokjes: Het strikrokje voor Julie en een A-lijn rok voor mezelf. (Stof komt voor beide rokjes van bij de Stoffenfee)

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten